کد خبر : 1523
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۵:۵۱
1,563 بازدید

✅ جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف از کارخانجات شرکت تولیدی کروز بازدید کردند

✅ جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف از کارخانجات شرکت تولیدی کروز بازدید کردند
جمعی از فارغ‌التحصیلان دوره یازدهم دانشگاه شریف (ورودی ۱۳۵۵) به دعوت شرکت تولیدی کروز در تاریخ ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ از کارخانجات این شرکت در کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص کرج بازدید کردند.

در پی دعوت آقای مهندس حمید کشاورز بنیان گذار و مالک شرکت تولیدی کروز و همسرشان خانم مهندس فردانه علمیه، عده‌ای از فارغ‌التحصیلان دوره یازدهم دانشگاه صنعتی شریف و هیأت همراه از کارخانجات تولید قطعات اتومبیل شرکت کروز در کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص کرج بازدید کردند. این بازدید روز چهارشنبه ۱۵ تیرماه با حضور حدود ۶۰ نفر انجام شد. علاوه بر دوره یازدهمی‌ها تعدادی از اعضای خانواده و نفراتی از دوره‌های دیگر در بازدید حضور داشتند. آقای کشاورز و خانم علمیه هر دو از فارغ‌التحصیلان دوره یازدهم مهندسی برق این دانشگاه هستند. این برنامه اولین گردهمایی مقدماتی دوره یازدهمی‌ها در چارچوب تدارک جشن چهلمین سال فارغ‌التحصیلی در سال آینده محسوب می‌شود. در این بازدید آقایان دکتر علینقی مشایخی استاد پیشکسوت دانشکده مدیریت و اقتصاد و دکتر علی فتوت احمدی دانشیار دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف حضور داشتند.
برنامه راس ساعت ۴ بعد از ظهر با ملاقات و گفتگوی مهمانمان، پذیرایی و گرفتن عکس یادگاری آغاز شد. سپس مهمانان در آمفی تئاتر کارخانه جمع شدند و آقای مهندس کشاورز با ارائه یک گزارش تصویری حاضرین را در جریان تاریخچه تاسیس و گسترش کارخانجات کروز قرار دادند. کروز کار خود را از سال ۱۳۶۰ در یک آپارتمان با تولیدات ساده آغاز کرده و در جریان توسعه ۴۰ ساله این شرکت به مجموعه کارخانجات قطعه سازی اتوموبیل با داشتن ۱۲۰۰۰ پرسنل تبدیل شده است.
در ادامه مهمانان از بخش‌های تولید، تحقیق و نوآوری بازدید نمودند. در هر بخش آقای کشاورز و همکارانشان توضیحات لازم را به مهمانان ارایه و همچنین به سئولات آنان پاسخ دادند. در بخش‌‌های مختلف نمونه تولیدات کارخانجات کروز در معرض نمایش قرار داده شده بود.
اطلاعات مهم دریافتی حین بازدید را می‌توان به موارد زیر خلاصه نمود:
۱- شروع کار کروز در ساخت قطعات تزریق پلاستیک مورد نیاز صنعت مخابرات و ورود به قطعه سازی خودرو با تولید دسته سیم بوده است.
۲- در بخش ماشین سازی، تجهیزات تست و تولید اختصاصی که تهیه آنها از خارج میلیونها دلار هزینه دارد به کمک مهندسین داخلی با قیمت‌های حدود یک بیستم قیمت خارجی طراحی و ساخته می‌شود.
۴- انبار های کروز برای نگهداری مواد مصرفی و قطعات تولید شده کارخانه کاملا اتوماتیک بوده و به طرزی بازسازی شده که آتش سوزی در آن ممکن نباشد.
۵- در بخش قالب سازی درصد بالایی از قالب های مورد نیاز شرکت ساخته شده و بزرگترین خط تزریق پلاستیک کشور در آن قرار دارد.
۶- در بخش تحقیق و نو آوری بیش از ۲۰۰ نفر از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های نرم افزار و‌ سخت افزار مشغول به کار هستند.
۷- در این کارخانه ۸ خط موازی تولید و نصب سطحی الکترونیک دایر شده که در بخش خصوصی کشور بی‌نظیر است.
پس از اتمام برنامه بازدید از بخش‌های مختلف، شرکت کنندگان به ساختمان مرکزی بازگشتند و در ضیافت شام شرکت کروز شرکت نمودند. در حین این گردهمایی عکس‌های یادگاری زیادی گرفته شد و آقای کشاورز نیز طی سخنانی از حضور دوستان در این بازدید تشکر نمودند. آقای دکتر مشایخی نیز به این نکته اشاره نمودند که شرکت کروز از حامیان اصلی بنیاد حامیان دانشگاه شریف می‌باشد. همچنین آقای دکتر فتوت طی سخنانی برخی نکات پر اهمیت بازدید را مرور نمودند. در ادامه آقای مهندس احمد تفقدی از اعضای ستاد جشن دوره دهم در مورد برگزاری جشن چهلمین سالگرد فارغ التحصیلی دوره یازدهم و کارهایی که در این راستا باید انجام شود توضیحاتی را ارایه کردند. در انتهای برنامه مراسم تقدیر و تشکر از آقای کشاورز و خانم علمیه بابت فراهم کردن فرصت بازدید برگزار شد و شرکت کنندگان در حوالی ساعت ۹ و نیم شب شرکت را ترک کردند.
فهرست دوره یازدهمی حاضر در این بازدید به شرح زیر ارایه می‌شود:
خانم‌ها و آقایان: هدایت اله آقایی، ‌حسین احترام، ژاله استادحاجی، غلامرضا اسلامی، احمد اصفهانیان، جواد اکبری، سید هادی امامی میبدی، سلیمان پارسای،‌ ایرج تقی پور چنگیز، داود توکلی، مجید چوپانکاره، محمد حبیبی پارسا، شهاب حسابی،‌وحید حكيمی، سید مصطفی خردمند،‌حسن دوازده امامی زاده، جواد ربانی، محمد سعیدی نیا، عباس شربتی،‌ هما شکرالهی، شاهین شرقی، محمود شوریده، شهریار طاهرپور،‌محمد جعفر طاوسی مسرور، پروین عشرت آبادی،‌فردانه علمیه، داود علمی غیاثی، مجید فانی تبریزی نژاد، زینت بیگم فرزام، حمید کشاورز توچائی،‌محد حسین کمانی، فریبا کوزه کنانی، بهرام ماهوت چی، شکراله محسنی آهنگر، حمید مرافق،‌عبدالله منزوی،‌محمد میری دیسفانی، منصور هوشمند، مهرداد وطانی، سهیلا یغمایی
همچنین آقایان دکتر علی نقی مشایخی،‌دکتر علی فتوت احمدی،‌علی اکبر زحمتکش (دوره هشتم) علیرضا معبودی افخم (دوره هشتم) و احمد تفقدی جامی (دوره دهم) و خانم فریبا اسماعیل زاده (از دفتر انجمن فارغ‌التحصیلان) از دیگر شرکت کنندگان این بازدید بودند.


برچسب ها :

ناموجود