کد خبر : 1445
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸
266 بازدید

توافقات هیأت مدیره در خصوص برگزاری گردهمایی و مجمع کانون در روز پنجم تیرماه

توافقات هیأت مدیره در خصوص برگزاری گردهمایی و مجمع کانون در روز پنجم تیرماه

جلسه دوازدهم هیأت مدیره در روز ۲۴ اردیبهشت برگزار شد. در این جلسه در خصوص برگزاری یک گردهمایی برای اعضای مجمع و مهمانان مدعو برای روز پنجم تیرماه توافق شد.

جلسه دوازدهم هیأت مدیره کانون کارآفرینی استان تهران روز شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سالن کارآفرینی خانه تشکل ها متعلق به اتاق بازرگانی تهران برگزار شد. در این جلسه از طرف هیأت مدیره خانم معصومه خیراللهی و آقایان علی نقیب، بهروز حبیبی، محمد حسین وزیری، حسین ریاضی اصفهانی، کامبیز شاهنواز و محمد زهرایی حضور داشتند. از طرف کمیسیون ارتباطات نیز خانم پیرانی و آقای مجتبی نظری به عنوان عضو مدعو در جلسه حضور داشتند. آقای مهدی باباخانی به عنوان عضو هیأت مدیره از غایبین این جلسه بودند.
این جلسه با ارایه گزارش کمیسیون ارتباطات توسط خانم خیراللهی آغاز شد. به بیان ایشان جدول زمانی جلسات این کمیسون برای دو بار در ماه تنظیم شده و جلسه اخیر کمیسیون ارتباطات روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت برگزار شده است. وبسایت کانون هم به طور کامل فعال شده و خانم پیرانی مرتب اخبار سایت را تجدید می‌کنند. نکته دیگر مصاحبه اخیر با آقای نقیب بوده است که در ۲۶ سایت از جمله سایت اتاق بازرگانی منتشر شده و بازتاب بسیار وسیعی در حد بالای ۲ میلیون خواننده داشته است. آقای نقیب نیز به عنوان رئیس هیأت مدیره کانون طی سخنانی از تلاش‌های آقای حبیبی، آقای نظری و خانم پیرانی و حمایت‌های شرکت کروز تشکر کردند. به نظر ایشان اخبار منتشر شده اخیر نقش بسیار موثری در شناساندن کانون به مراجع مختلف داشته است.
از فعالیت های دیگر کمیسیون طراحی یک سری اوراق اداری نظیر سربرگ، پاکت نامه، کارت ویزیت و گواهی‌نامه عضویت بوده است که امکان چاپ همه آنها وجود دارد. در خصوص حوزه آموزش هم مذاکرات و گفتگوهایی با آقای دکتر محمد رضا سرگلزایی روانپزشک و روانشناس انجام شده است. از ایشان پیشنهادی مبنی بر ارایه یک دوره آموزشی به مدت ۷ جلسه دوساعته در حوزه فردی و رشد خلاقیت گرفته شده است. همچنین از نظرات مشورتی ایشان در مطالعات مرتبط با مباحث کمیسیون برنامه ریزی راهبردی از نظر تهیه نقشه راه کانون بهره برداری شده است.
در خصوص نحوه اداره وبسایت کانون گفتگو و توافق شد مسئولیت بارگذاری مطالب با خانم پیرانی باشد و ایشان سیاست‌های خبررسانی و انعکاس بیرونی اخبار را تنظیم نمایند. پیشنهاداتی هم برای توسعه ارتباطات کانون مطرح شد و آن انعکاس اخبار و رویدادهای مرتبط با اعضای کانون بود. مثلاً امکان انجام مصاحبه با اعضای کانون وجود دارد که باعث شناسانده شدن آنان در جامعه می‌شود. آقای حبیبی پیشنهاد کردند که تیزرهای تبلیغاتی برای معرفی شرکت‌های عضو ساخته شود و در وبسایت کانون منتشر شود. این کار می‌تواند باعث درآمدزایی کانون شود. آقای وزیری ارایه خدمات اطلاع رسانی و تبلیغات را برای اعضای حقوقی کانون بسیار مفید دانستند چراکه از این طریق گرفتن همیاری از شرکت‌ها توجیه پذیر می‌شود.
بحث دیگری که توسط کمیسیون ارتباطات مطرح شد تعیین میزان حق ثبت نام و عضویت سالیانه است. در خصوص تعییر رقم ورودیه و عضویت بحث و گفتگو شد. حسب تجربه سایر تشکل‌ها مبلغ عضویت حدود یک سوم هزینه ها را پوشش می‌دهد و مابقی هزینه‌ها. می‌بایست از طریق همیاری و اسپانسری رویدادها تامین شود. با این توضیحات قرار شد مبالغ کنونی به میزان ۵ میلیون تومان برای ورودیه و ۵ میلیون تومان عضویت سالیانه حفظ شود. نکته دیگر آنکه در نامه اخیر ارسالی برای عضویت سالیانه دوره عضویت از آبان تا مهر سال بعد ذکر شده است. لذا در مورد تعیین سال مالی بحث و گفتگو شد و توافق شد که سال مالی طرق عرف موجود از اول فروردین تا پایان اسفند باشد.
در مورد افتتاج حساب بانکی و نحوه فعال سازی آن بحث و گفتگو شد. خانم خیراللهی پیشنهاد کردند که بجای صدور چک بانکی می‌توان از امکانات کارتابل مشترک برای انتقال وجه استفاده کرد که قرار شد در این خصوص از بانک تجارت استعلام شود. در این روش صاحبان امضا مجاز می‌توانند از طریق امضاء الکترونیک پرداختی‌ها را تایید کنند.
کمیسیون ارتباطات ضمناً در خصوص برگزاری یک گردهمایی یا ضیافت شام با حضور اعضای کانون بررسی‌هایی داشته است. هدف از برگزاری این گردهمایی شناسایی ظرفیت های اعضا، توسعه ارتباطات اعضای کانون و همچنین بستر سازی برای جذب حمایت حداکثری آنان می‌باشد.
در این راستا آقای نظری به عنوان عضو کمیسیون ارتباطات نقطه نظرات خود را بیان داشتند. به نظر ایشان در حال حاضر کارآفرینی و کارآفرینان از جایگاه مطلوبی در جامعه و نظام حکمرانی برخوردار نیستند. به این دلیل در صورت بروز هر گونه مشکلات جدی و بحران در کشور، سرمایه گذاران و کارآفرینان در مورد سوال و هجمه قرار می‌گیرند. ما باید این نقش را برای خود قائل باشیم که کارآفرینان کشور حمایت و دفاع کنیم. نکته دیگر توجه غیرمعمول و تقویت شرکت‌های دانش بنیان در مقابل توجه به شرکت‌های کارآفرین بزرگ و صاحبت سرمایه است. لذا با داشتن چنین تحلیلی از فضای کسب و کار، لازم است که در فاز اول تیم مدیریتی کانون به یک همگرایی در خصوص اهداف خود برسد. اینکار از طریق گفتگوی مستمر دست اندارکاران کانون امکان پذیر است. در فاز دوم نیاز است که ارکان نظام و مسئولین کشور را در خصوص نقش و جایگاه کارآفرینان توجیه و آموزش دهیم. در فاز سوم هم بحث آموزش عمومی در جامعه مطرح است که این کار از طریق فعالیت‌های رسانه‌ای و خبری امکان پذیر است. به این دلیل طرح برگزاری گردهمایی کانون با حضور اعضای مجمع و مهمانان بیرونی از جمله خبرنگاران مطرح شده است. کانون از طریق این گردهمایی میخواهد در جامعه اعلام موجودیت کند و خود را به ذیفنعان بشناسد. از طرف دیگر باید ظرفیت اعضای کانون را بشناسیم و از ظرفیت نظری و عملیاتی آنها برای توسعه کانون بهره برداری کنیم.
در ادامه این بحث‌ها در مورد تعیین روز مناسب برای گردهمایی بحث و گفتگو شد و مناسبت روز صنعت و معدن یعنی دهم تیرماه مناسب تشخیص داده شد. در جمع‌بندی توافق شد برای جلوگیری از تداخل با سایر فعالیت های مرتبط با این روز گردهمایی کانون به روز یکشنبه پنجم تیرماه موکول شود. به این طریق می‌توان انعکاس خبری خوبی در قبل، حین و پس از گردهمایی فراهم ساخت. زمان گردهمایی از حوالی ساعت ۳ تا ۷ مناسب خواهد بود و برنامه شامل گردهمایی،‌ تنفس و کنفرانس خبری خواهد بود.
بحث بعدی هیأت مدیره در مورد گزارش کمیسیون برنامه ریزی راهبردی بود که توسط آقای حبیبی ارایه شد. اعضای حاضر بر نقش حمایتی کانون از کارآفرینان به طور عام و در همه صنایع و صنوف تاکید نمودند. به نظر آنان کانون می‌بایست ارتباطات شبکه‌ای خود را در همه جهات توسعه دهد و از امکانات موجود در کمیسیون‌های اتاق بازرگانی، انجمن‌های صنفی و ابزارهای رسانه ای خود در جهت رونق کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان بهره‌برداری کند. در این صورت کارآفرینان با مشاهده عملکرد موثر کانون به آن جذب می‌شوند و تعداد اعضا افزایش می‌یابد. در این راستا آقای ریاضی توصیه کردند که ارتباطات کانون با کمیسیون‌های اتاق بازرگانی و همچنین انجمن‌های صنفی صنایع مختلف تقویت شود. مثلاً کانون می‌تواند با کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال ارتباط و همکاری خوبی داشته باشد. کمیسیون‌های اتاق بازرگانی هم از ظرفیت انجمن‌های صنفی مختلف بخوبی استفاده می‌کنند و به این طریق وسیله ای برای تبادل اخبار و اطلاعات و شبکه سازی برای پیگیری اهداف مشترک و ایجاد هم‌افزایی فراهم می‌شود.


برچسب ها :

ناموجود